World of Warcraft The War Within – najnowszy dodatek do WoW’a, mający swoją oficjalną premierą 27 sierpnia, już jest dostępny za sprawą Early Access(*) który wystartował 23 sierpnia.
Rozpoczynająca się Worldsoul Saga, ma składać się z trzech części – The War Within, Midnight oraz The Last Titan i jak zapowiedziano, mają pojawiać się w rocznych odstępach czasu.
Zagłębmy się w odmęty najnowszego dodatku i sprawdźmy, co ma do zaoferowania!

Nowa kraina – Khaz Algar, to teren leżący głęboko pod krainami Azeroth, podzielony kilkoma pomniejszymi prowincjami w których skład wchodzą:
- Isle of Dorn – kraina startowa, dom rasy Earthen (nowa, grywalna rasa),
- The Ringing Deeps – labirynty jaskiń, tuneli i całych systemów podziemnych. To tutaj Machine Speakers (Eartheni) naprawiają i doglądają maszynerii Tytanów.
- Hallowfall – górzyste tereny, w których toczą się walki między ludem Arathi, a pajęczą rasą Nerubian.
- Azj-Kahet – perła w koronie pajęczej cywilizacji Nerubian. To tutaj Harbinger of the Void gromadzi armię, którą ma zamiar wykorzystać w marszu po Azeroth.
Eartheni – rasa stworzona przez Tytanów, od teraz dostępna jest dla sił Przymierza i Hordy.

- Azerite Surge: stożkowy atak zadający obrażenia od ognia. Można go naładować, tak jak niektóre zdolności Evokerów. Posiada 2 minutowy cooldown. Efekty po naładowaniu ataku:
- I: Zadaje obrażenia od ognia,
- II: Leczy sojuszników przy trafieniu,
- III: Zadaje dodatkowe obrażenia od ognia przeciwnikowi z największą ilością życia.
- Hyper Productive: Zwiększa Finezję o 2%. Finezja zwiększa szansę na zyskanie dodatkowych przedmiotów podczas pozyskiwania surowców (herbalizm, górnictwo),
- Ingest Minerals: Zawsze masz status Well Fed, ale nie możesz spożywać jedzenia. Musisz aktywować Ingest Minerals, by wchłonąć moc jednego z klejnotów Khaz Algar, by zyskać konkretne bonusy ze statusu Well Fed:
- Amber: Stamina
- Emerald: Haste
- Onyx: Mastery
- Ruby: Critical Strike
- Sapphire: Versatility
- Titan-Wrought Frame: Bazowy pancerz z wyekwipowanych przedmiotów zwiększa się o 10%.
- Wide-Eyed Wonder: Kiedy zdobywasz doświadczenie za eksplorację lokacji, zyskujesz o 100% więc punktów doświadczenia.

Warbands – zestaw systemów ułatwiający i przyspieszający progressowanie naszym postaciom.
- General Account-Wide Progression: postępy przechodzą na całe konto. Przykładowo: reputacje, transmogi, Flight paths, Delvy oraz osiągnięcia,
- Warband Bank: wspólna skrytka bankowa dająca dostęp do przedmiotów i składników,
- Transferrable Gear: konkretny sprzęt posiadający status Warbound, będzie można wysyłać między swoimi,
- Transferrable Currencies: transfer waluty (currency) między postaciami.
Delves – nowa forma endgame’owej zawartości. Mini dungeony/scenariusze które można robić solo lub do 5 graczy oraz z NPC którym nam asystuje. Delvy podzielone są na Tiery. Każdy z poziomów nagradza nas transmogami, gearem oraz walutą (currency) – Undercoin oraz Resonance Crystals które możemy wymienić u vendorów. Sam system Delvów będzie zintegrowany z Sezonami, co skutkować będzie z różnymi wariacjami oraz utrudnieniami. Trzeba też nadmienić, że Delvy będzie można robić każdą specjalizacją (zakładam, że solo healer będzie miał do pomocy NPC który przyjmie rolę tanka). Delvy będą również odblokowywały potężna nagrody w The Great Vault razem z aktywnościami w otwartym świecie.
Hero Talents – kolejna nowość, którą możemy odblokować już na 71 poziomie. To nic innego jak dodatkowe specjalizacje które dodają nieco więcej fantasy sznytu.

Nie zastępują one rdzenia naszej postaci, tylko rozwijają go o konkretną “podspecjalizację”. Przykładowo, Retribution Paladyn może iść drogą Templar albo Herald of the Sun. Natiomiast Protection oferuje nam ścieżki Lightsmith i Templar.

Latanie po świecie Azeroth zmieniło się wraz z dodatkiem Dragonflight, w którym mogliśmy w bardzo dynamiczny sposób latać na smokach. Dragonriding w najnowszym dodatku zmienia się w SkyRiding, który pozwala nam wybrać sposób poruszania się na naszych mountach. Jeżeli preferujemy statyczny tryb lotu jaki znamy ze starszych dodatków, wystarczy wybrać Steady Flight, jeżeli natomiast wolimy dynamiczniejszą wersją latania, wystarczy ustawić Skyriding.
Osiem nowych dungeonów pojawi się w najnowszym dodatku, oto lista:
Dungeony do levelowania:
- The Rookery
- The Stonevault
- Priory of the Sacred Flame
- City of Threads
Dungeony na maksymalny poziom:
- Cinderbrew Meadery
- Darkflame Cleft
- The Dawnbreaker
- Ara-Kara, City of Echoes
W Sezonie 1, będzie miał do zaoferowania cztery nowe dungeony Mythic+ oraz cztery “stare”, z poprzednich dodatków. Start Sezonu zaplanowano na 17 września.
Nowe dungeony
- Ara-Kara, City of Echoes
- City of Threads
- The Stonevault
- The Dawnbreaker
Dungeony z poprzednich dodatków:
- Mists of Tirna Scithe
- The Necrotic Wake
- Siege of Boralus
- Grim Batol
Nowy raid – Nerub’ar Palace będzie miał do zaoferowania ośmiu bosów w lokacji Azj-Kahet. Planowy dostęp do raidu na poziomach Normal i Heroic planowany jest 10 września, Mythic zaś, dostępny będzie 17 września.
Bosowie raidu Ner’ar Palace:
- Ulgrax the Devourer
- The Bloodbound Horror
- Sikran, Captain of the Sureki
- Rasha’nan
- Eggtender Ovi’nax
- Nexus-Princess Ky’veza
- The Silken Court
- Queen Ansurek
Tryb Arachnofobii – jest ustawieniem graficznym który zamienia większość pająków na inne stworzenia. Opcja ta znajduje się w zakładce Accessibility.
Nie należy również zapominać o profesjach, zmianach klasowych, zmianach w UI oraz masie innych rzeczy, które pojawią się w najnowszym dodatku The War Within. Pełna lista zmian znajduje się TUTAJ.
*HATFU!